Wine Production, Marketing and Consumption in the Ottoman Crimea, 1520-1542
Year:
2004Published in:
Journal of the Economic and Social History of the OrientThis effort to estimate the amount of wine production in the Southern Crimea in the sixteenth century opens a window into the ways of accommodation of viticulture, wine production and wine commerce by the Ottoman Empire in a province with a predominantly Christian population. The terminology invented by the Ottomans to denote the taxes levied on viticulture reveals their highly sophisticated rationalistic approach, by which they settled the contradiction between the Islamic prohibition of wine and their practical interest in such a lucrative business, while tax rates developed on this basis granted a signi ficant tax break to Muslim viticulturers. The data of two extant Ottoman tax-registers for the Crimea show that such ingenious fiscal policy stimulated both Muslim investment in this business and conversion of local Christian peasants to Islam. Also, through data on the taxation of wine commerce, estimations of prices and tax rates for marketed wine were suggested. Cet essai d'estimer la quantité de vin produit en Crimée du sud au XVI e siècle ouvre en fait des perspectives sur l'adaptation de la viticulture, de la production et du commerce du vin par les Ottomans dans une province ayant une population principalement chretienne. La terminologie utilisée par les Ottomans pour la levée de taxe sur la viticulture révèle une approche rationnelle très so fistiquée, grace à laquelle avaint été résolue la contradiction existant entre la prohibition islamique du vin et l'intèrêt pratique pour une occupation lucrative. L'imposition qui s'est développée sur cette base accordait aux viticulteurs musulmans des allégements fiscaux signi ficatifs. Les données des deux registres de taxe existants montrent qu'une telle politique fiscale ingenieuse a apparement stimulé à la fois les investissements musulmans dans ce domaine et la conversion des paisans chrétiens locaux a l'islam. À travers les informations sur l'imposition du commerce du vin, des estimations de prix et de niveax d'imposition sur le vin mis en vente sont égalem, ent suggerés.
Related by author
10 publications found
Рутенська Марка За Джерелами IX - XII Ст
Publisher: Наукові записки
Authors: Oleksandr Halenko
Що Таке Історія України?: Ревізуючи Теорему О. Пріцака
Publisher: Наукові записки НаУКМА
Authors: Oleksandr Halenko
Три України, Два Крима І Одна Історія – Всесвітня
Publisher: Інститут історії України НАН України
Authors: Oleksandr Halenko
Золота Орда У Битві Біля Синіх Вод 1362 р.
Publisher: Синьоводська проблема у новітніх дослідженнях
Authors: Oleksandr Halenko
How a Turkish Empress Became a Champion of Ukraine
Publisher: Routledge
Authors: Oleksandr Halenko
Конституційні Ідеї Пилипа Орлика З Перспективи Степових Витоків Політичної Традиції Українського Козацтва
Publisher: Наукові записки НаУКМА
Authors: Oleksandr Halenko
Витівки Українського Орієнталізму
Publisher: Критика
Authors: Oleksandr Halenko
Зрадники‑Герої Або Український Ідеал Потуреченця
Publisher: Альманах соціальної історії
Authors: Oleksandr Halenko
Східна Європа 1704–1709 рр. У Висвітленні Османської Хроніки Мегмеда Рашида
Publisher: Україна в Центрально-Східній Європі
Authors: Oleksandr Halenko
Architectural Energetics For Tumuli Construction: The Case Of The Medieval Chungul Kurgan On The Eurasian Steppe
Publisher: Journal of Archaeological Science
Authors: Oleksandr Halenko, Warren Woodfin, Jordan Pickett , John S. Schreck, Renata Holod, Yuriy Rassamakin
You have reached the end of the list