Використання rfm-аналізу в сегментації клієнтів
Year:
2022Published in:
Економіка та державаСтаттю присвячено застосуванню RFM-сегментації та алгоритму Apriori Аpriori для виявлення сегментів клієнтів та асоціативних правил у споживчих кошиках. У результаті дослідження було вивчено поняття RFM-аналізу, визначено його переваги, етапи побудови моделі, способи застосування на практиці. Надано рекомендації щодо підготовки даних для виконання аналізу, визначено обов'язкові дані. Також ознайомлено з алгоритмом Аpriori для виявлення асоціативних правил у споживчих кошиках. Було визначено сфери застосування, його сильні та слабкі сторони, запропоновано загальний алгоритм його побудови та вивчено, як серед множини результатів знайти ключові правила. Після теоретичного ознайомлення було побудовано RFM-модель та використано алгоритм Apriori. Отримані результати проаналізовано, запропоновано подальші кроки дій для компаній, а саме: розробка комунікаційної стратегії для збільшення обсягів продажів завдяки email-ретаргетингу та таргетингу в соціальних мережах. Запропоновано, як можна проваджувати отримані результати для створення спеціальних пропозицій та рекламних оголошень.