Рольові Уявлення Старшокласників Про Креативну Особистість
Year:
2012Published in:
Психологічні перспективиСтавлення суспільства до творчої особистості визначає якість і прогрес його розвитку. Ці ставлення, виявляються у найближчому соціальному середовищі людини можуть бути досліджені за допомогою ролей, які відводять члени малої групи творчій особистості. Так, відповісти на запитання "чи цінується творчий потенціал учня на рівні шкільного класу?" допоможе вивчення сформованих групових рольових очікувань щодо поведінки школярів, які креативно мислять, а також уявлень про те, які ролі вони грають (або мають грати) в учнівській групі. У контексті проблеми, що розглядається, зазначимо також, що у проблеми розвитку творчого потенціалу дітей спеціалісти зазвичай вбачають дидактичний, методичний, начально-психологічний аспекти, а соціальний залишають без достатньої уваги. Якщо аналізувати проблему з позицій соціальної, а не загальної психології, то необхідно вказати, що наявність у малій групі творчої особистості є фактором групової динаміки, формування групової, рольової та особистісної ідентичностей людини. Однак питання ідентичності в літературі розглядаються загалом, як співвідношення й видів, без урахування специфіки малої групи та членства в ній (Г. Теджфел, Ж. Тернер та ін.). Отже, проблема рольових уявлень про особистість, якій притаманний творчий потенціал, є практично значущою та науково актуальною.