Journal article

Технологія Проведення Психодіагностичного Обстеження В Практиці Діагностикоаналітичної Діяльності Спеціального (Клінічного) Психолога В Сфері Освіти

Year:

2022

Published in:

Науковий часопис
психодіагностика
психодіагностичне обстеження
психодіагностична технологія

У статті розглянуто проблему створення та використання технології проведення психодіагностичного обстеження дитини в практиці діагностико-аналітичної діяльності спеціального (клінічного) психолога в сфері освіти. Обґрунтовано значущість психологічної діагностики у сучасній інноваційній освіті та зазначено, що основним завданням психологічної практики є забезпечення психологічного здоров’я особистості в умовах соціокультурного середовища. Визначено, що психодіагнотичне обстеження є обов’язковим етапом роботи психолога в сфері освіти та виховання і зазначено, що саме цей вид діяльності визначає успішність інших – корекції, профілактики та прогнозу. Окреслено протиріччя в сучасних умовах розвитку психологічної діагностики як основного напрямку роботи психолога в системі освіти. Визначено поняття діагностичної технології, яка представляє собою послідовно викладену систему роботи з клієнтом, що дозволяє психологу комплексно дослідити феномен, виявити специфічні особливості та причини порушень розвитку; фактори, які негативно впливають на процес розвитку і призводять до різних варіантів дезадаптації та формування типових форм проблемної поведінки. На основі аналізу психологічної літератури та з опорою на практичний досвід запропоновано модель психодіагностичного обстеження дитини, яка може бути використана як технологія діагностико-аналітичної діяльності спеціального (клінічного) психолога в сфері освіти, що складається з трьох етапів: робота з запитом; власне діагностична робота – безпосередньо технології об’єктивного дослідження (з використанням прийомів отримання, фіксування та обробки даних); робота з відповіддю.

Other publications by

23 publications found

2025
Conference proceedings

Урбан‑Арт Та Підтримка Психічного Здоров’я У Громаді

Publisher: Талком

Authors: Ganna Naydonova

2023
Conference proceedings

Значення Довіри Та Вдячності У Посттравматичному Зростанні Українців В Умовах Війни

Publisher: НУБІП України

Authors: Ganna Naydonova, Nataliia I. Pogorilska

2023
Conference proceedings

Особливості Резильєнтності Першокурсників Закладу Вищої Освіти В Умовах Воєнного Стану

Publisher: Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій

Authors: Ganna Naydonova, H. V. Afuzova, V. I. Krotenko

2023
Journal article

The Concept Of “Resilience”: History Of Formation And Approaches To Definition

Publisher: Public Administration and Law Review

Authors: Ganna Naydonova, Zlata Grygorenko

2023
Journal article

A Study Of Ukrainian First‑Year Students’ Resilience At The Stage Of Adaptation To Training And Professional Activities Under Martial Law

Publisher: Studies in Comparative Education

Authors: Ganna Naydonova, Hanna Afuzova, Valentyna Krotenko

2024
Conference proceedings

Звʼязок Соціально‑Психологічної Адаптації З Психічним Здоров’ям У Тимчасово Переміщених Осі

Publisher: Perfect Publishing

Authors: Ganna Naydonova, Khrystyna Borovkova

2023
Conference proceedings

Освітній Простір І Трансґендерність: Проблеми Та Шляхи Розв’язання

Publisher: НАПН України

Authors: Ganna Naydonova

2020
Journal article

Метафора Як Метод Консультативної Роботи Психологів Та Соціальних Педагогів З Батьками

Publisher: Науковий журнал Хортицької національної академії

Authors: Ganna Naydonova, Valentyna Krotenko

2019
Journal article

Психологічна Корекція Сприймання Дітей Із Розладами Аутистичного Спектру Як Умова Формування Соціально Прийнятної Поведінки

Publisher: Актуальні питання корекційної освіти

Authors: Ganna Naydonova, A. Nahirniak

2024
Journal article

The Case Method As A Technology For Ensuring The Quality Of Higher Education During Distance Learning Using Ict Tools: Work Experience

Publisher: Journal of Information Technologies in Education (ITE)

Authors: Ganna Naydonova