Технологія Проведення Психодіагностичного Обстеження В Практиці Діагностикоаналітичної Діяльності Спеціального (Клінічного) Психолога В Сфері Освіти
Year:
2022Published in:
Науковий часописУ статті розглянуто проблему створення та використання технології проведення психодіагностичного обстеження дитини в практиці діагностико-аналітичної діяльності спеціального (клінічного) психолога в сфері освіти. Обґрунтовано значущість психологічної діагностики у сучасній інноваційній освіті та зазначено, що основним завданням психологічної практики є забезпечення психологічного здоров’я особистості в умовах соціокультурного середовища. Визначено, що психодіагнотичне обстеження є обов’язковим етапом роботи психолога в сфері освіти та виховання і зазначено, що саме цей вид діяльності визначає успішність інших – корекції, профілактики та прогнозу. Окреслено протиріччя в сучасних умовах розвитку психологічної діагностики як основного напрямку роботи психолога в системі освіти. Визначено поняття діагностичної технології, яка представляє собою послідовно викладену систему роботи з клієнтом, що дозволяє психологу комплексно дослідити феномен, виявити специфічні особливості та причини порушень розвитку; фактори, які негативно впливають на процес розвитку і призводять до різних варіантів дезадаптації та формування типових форм проблемної поведінки. На основі аналізу психологічної літератури та з опорою на практичний досвід запропоновано модель психодіагностичного обстеження дитини, яка може бути використана як технологія діагностико-аналітичної діяльності спеціального (клінічного) психолога в сфері освіти, що складається з трьох етапів: робота з запитом; власне діагностична робота – безпосередньо технології об’єктивного дослідження (з використанням прийомів отримання, фіксування та обробки даних); робота з відповіддю.