Розвиток Емоційності Вихованців Позашкільних Навчальних Закладів Засобами Арт-Терапії
Year:
2020Published in:
Національний авіаційний університетУ статті розглядається одна з найскладніших науково – практичних проблем сучасної психологічної науки – особливості розвитку музичних здібностей, а саме їх емоційного компоненту. Розглядаючи психологічні особливості розвитку ладового відчуття, як структурного компонента музичних здібностей, ми в першу чергу маємо звернути увагу на особливості розвитку емоційності виконавця. Тому є актуальним звернути увагу на розробку комплексу методів для розвитку емоційності у виконавців музичних творів. Мета дослідження: розробити комплекс методик для розвитку емоційності вихованців позашкільних навчальних закладів, а саме учнів, що навчаються в музичних гуртках при палацах та будинках творчості дітей та юнацтва засобами арт-терапії, як одного із сучасних направлень практичної психології. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; експертна оцінка розвитку музичних здібностей вихованців хорової студії; логіко-структурне моделювання для розробки комплексу методик з розвитку емоційності; виконання завдань на рефлексію, аналіз продуктів діяльності вихованців при виконанні розроблених індивідуальних завдань. Результати: на основі теоретичного аналізу наукової літератури визначено емоційність, як основу ладового відчуття в структурі музичних здібностей. Для розвитку емоційності розроблено комплекс арт-терапевтичних методик, зокрема «Мушля», «Крила янголів», «Янголи», «Замки із піску», «Два камінчики». Висновки: емпірично підтверджено, що запропоновані методи розвитку емоційності у вихованців є ефективними і можуть бути рекомендовані для використання в комплексних програмах розвитку музичних здібностей.