Про Що Мовчать Соціологи. Які Дані Масових Опитувань Ми Аналізуємо?
Year:
2009Published in:
Соціологія: теорія, методи, маркетингСучасні соціологічні й маркетингові дослідження, пов’язані використанням методик масових опитувань, наражаються на певні ризики. Річ у тім, що багато вчених, розробляючи інструментарій дослідження, залишаються поза полем реалізації самих опитувань, а саме організації збору соціологічних даних. Це містить загрозу для результатів конкретних досліджень, якщо вченим доведеться аналізувати й інтерпретувати явно хибні дані, що нівелює цінність дослідження до простого сумування. У практиці сучасних кількісних досліджень збір даних здійснюють спеціально створені опитувальні служби у складі інтерв’юєрів і їхніх керівників (бригадирів, супервайзерів, менеджерів). Крім того, в цих службах можуть працювати люди, які вводять дані в електронний масив (кодовальники); інтерв’юєри, котрі залежно від виконуваної ролі можуть іменуватися рекрутерами, якщо йдеться про запрошення респондента взяти участь в опитуванні. Можна навести ще кілька конкретних ролей у польовому відділі: фантазія сучасного менеджменту здатна породжувати й інші назви для робіт, які найчастіше виконують ті самі люди. “Рекрутер”, “таємничий покупець”, “інтерв’юер”, “анкетер” і навіть “кодовальник” — зазвичай це одна людина, яка в усіх цих проектах виконує свою роботу або якісно, або ні.