Journal article

Медіапрактики І Здоров'я Дітей: Сучасні Виклики Діагностики

Year:

2020

Published in:

Медіапрактики і здоров'я дітей: сучасні виклики діагностики
діагностика
медіапрактики
кіберпрактики
інтернет-ризики
психологічна безпека
дистанційна освіта
COVID-19

Представлено основні виклики в діагностиці (розробленні діагностичних матеріалів)медіапрактик дітей шкільного віку в умовах пандемії. За основний метод дослідження взято аналіз вітчизняних та англомовних публікацій. За результатами аналізу виокремлено дві групи сучасних викликів діагностики – організаційні та змістові. До організаційних належать: потреба в маркерах та попередженнях, формулювання питань відповідно до специфіки цільової аудиторії, важливість поваги до часу та зусиль респондентів, розвантаження опитувальника для полегшення його сприйняття, компенсація емоційної втоми шляхом створення відчуття ваги індивідуального внеску, контроль індуктивного впливу змісту питань, урахування особливостей використання стандартизованих методик (або окремих шкал) та формування вибірки. Змістові виклики у контексті розроблення діагностичного інструментарію передбачають урахування: особливостей медіапрактик дітей загалом (їх частота, тривалість, характер, канали комунікації та медіанебезпеки); змін, які відбулися в бюджеті часу щодо тривалості та змісту екранних практик в умовах вимушеного переходу до формату дистанційної освіти; зв’язку екранних практик із соматичними показниками,режимом сну, психоемоційним станом дитини та якістю соціальної комунікації, що набуває особливої ваги в умовах пандемії. Запропоновано отриманий підхід до діагностики медіапрактик, який ставить у центр уваги здоров’я дитини та збалансованість медіапрактик: він має враховувати розподіл часу протягом доби за зовнішніми (компенсація екранних практик позаекранними) і внутрішніми (розподіл та врахування у бюджеті екранного часу, разом із навчанням, потреб в онлайн-спілкуванні та інших практиках рекреаційного характеру) параметрами, згідно з віковими особливостями дитини. Зроблено висновок, що врахування всіх окреслених діагностичних вимог робить можливим своєчасне реагування на найскладніші виклики нашого часу. Результати такої діагностики дають змогу отримати більш диференційовані результати. Пропонований підхід створює підґрунтя для розроблення цільових рекомендацій та програм для освітян, батьків та системи освіти в цілому. Зініційовано дискусію про особливості дослідження впливу екранних практик на стан здоров’я підлітків; пропорційність навчальної і рекреаційної діяльності при зростанні тривалості екранного часу в умовах карантину і дистанційної освіти; необхідність диференціації дослідницьких категорій медіапрактик; урахування цифрової нерівності учнів.

Other publications by

5 publications found

2023
Journal article

The Experience Of Launching A Psychological Hotline Across 21 Countries To Support Ukrainians In Wartime

Publisher: Mental Health and Social Inclusion

Authors: Valeriia Palii, Mariana Velykodna, Marcio Pereira, Rosaleen McElvaney, Sam Bernard, Vitalii Klymchuk, Oleg Burlachuk, Alexander A. Lupis, Nadiia Diatel, Jane L. Ireland, Kimberley McNeill, Janina L. Scarlet, Ana L. Jaramillo-Sierra, Bassam Khoury, Diana Rocio Sánchez Munar, Sarah L. Hedlund, Tara Flanagan, Jeanne LeBlanc, Diana Maria Agudelo Velez, Yvonne Gómez-Maquet

2023
Book

Інноваційні Психологічні Засоби Розвитку Медіаосвіти В Умовах Екстремальної Дистанційності Війни : Методичний Посібник

Publisher: НАПН України

Authors: Nadiia Diatel, Nataliia Umerenkova, Liubov Naidonova, Olena Voznesenska, Yuliia Chaplinska, Nataliia Cherepovska

2020
Working paper

Етичні Питання Організації Досліджень В Умовах Карантину

Publisher: НАПН України

Authors: Nadiia Diatel

You have reached the end of the list